Peynirli Su Böreği Tarifi

Su Böreği Tarifi Su Böreği Tarifi Tam Ölçülü Su Böreği Tarifi Su Böreği Nasıl Yapılır Börek Tarifleri nden en çok yapmaktan ke...

Su Böreği Tarifi

Su Böreği Tarifi
Tam Ölçülü Su Böreği Tarifi
Su Böreği Nasıl Yapılır

Börek Tariflerinden en çok yapmaktan keyif aldığım Su Böreği Tarifidir. Su Böreği genellikle çoğu kişinin çekindiği zor gördüğü tariflerden biridir ama yufka açmasını bilen herkesin kolaylıkla yapabileceği bir börektir aslında. Öyle böreği yaparken iki kişi olmasına falan da gerek yok yani. Bezeleri teker teker açtıktan sonra hepsini kenara alıp, haşlamaya başlamak daha mantıklı. Zaten hamuru açtıktan sonra gerisi çok keyifli.
Erzurum'un Su böreği Meşhurdur bilen çoktur. Benim de Erzurumlu bir arkadaşım vardı. Sanırım ilk kez yapılırken orada görmüştüm. Hamuru nasıl suya atışını hayranlıkla izlemiştim. Zaman geçti ben de kendi çabalarımla Su Böreği yapmaya başladım. Başlangıçta ilk yapışımda uğraşmıştım ama zamanla püf noktalarını kavradım ve doğru ölçüyü yakaladım. Böreğin gerçeğini yapınca hep, şu yalancı su böreği denilen tarifleri de hiç denemedim. Makarnayla yapılanı yada hazır satılan su böreği yufkaları ile yapılanları var internette gördüğüm kadarıyla. Acil zamanlarda kolay tarif olarak yapılabilir diye düşünüyorum. Bir de benim tarifini daha evvel yayınladığım Kırpık Börek var. O da Su böreğini andırıyor yerken. Onu da denemenizi tavsiye ederim. Hem çok pratik hem de çok lezzetli.
Su Böreği biraz yağlı bir börek oluyor ama böreğin de özelliği bu zaten. Ara katlara yağ sürmezseniz hamur birbirine yapışır ve o zaman o kadar uğraş vermenin de bir anlamı kalmaz maalesef. Yalnız yağ olarak kesinlikle tereyağı kullanmanızı tavsiye ederim. Margarin ve zeytinyağı böreğin tadını bozuyor. Ayrıca ben içinde peynir kullanıyorum ama kıymalı da yapabilirsiniz.
Böreği yaparken dikkat edilmesi gerekenlerden birisi her zaman ki gibi çok iyi yoğurmak, dinlendirmek ve haşlarken mutlaka bol tuz kullanmak. Tuzu az kullanırsanız yufkada yırtılma yaşabilirsiniz. Yeteri kadar hamur dinlenmezse açması zor olur. Ayrıca içinde bol yumurta kullanmak hamuru daha güzel yapıyor. 10 yumurta bile kullanıldığını duymuştum ama bana 5 adet yumurta yeterli geliyor. Daha önce yufkalardan en alt ve en üste gelenleri pişirmeden yapıyordum ama haşlayarak yapınca daha güzel olduğunu farkettim. Artık haşlayarak yapıyorum. Bunları da belirttikten sonra tam ölçülü ve nefis Su Böreği nasıl yapılır hemen anlatmaya başlayayım.

Baklava Yufkasında Su Böreği Tarifi Burada
Haşhaşlı Çörek Tarifi Burada
Tüm Tariflerime Buradan Ulaşabilirsiniz
Erişteli Köfteli Çorba Tarifi

Peynirli Su Böreği Tarifi İçin Malzemeler

Kullandığım tepsi büyük fırın tepsisi(yaklaşık 45 cm) ve bardak ölçüsü 200 ml dir.
  • 5 adet büyük yumurta
  • Yarım su bardağı ılık su
  • 1 küçük tatlı kaşığı tuz
  • 1.5 çorba kaşığı sıvı yağ
  • Aldığı kadar un(hamur ne çok sert olacak nede yumuşak olacak)

Haşlamak için; 
  • 5 litre su
  • 1 çay bardağı tuz
 Arasına; 
  • 125 gram tereyağı
  • Beyaz böreklik peynir
  • Maydanoz 

Peynirli Su Böreği Nasıl Yapılır?
Su Böreği Nasıl Yapılır

Su Böreği Nasıl Yapılır

Su Böreği Nasıl Yapılır

Su Böreği Nasıl Yapılır

Su Böreği Nasıl Yapılır

Su Böreği Nasıl Yapılır

Su Böreği Nasıl Yapılır

Su Böreği Nasıl Yapılır

Su Böreği Nasıl Yapılır

  • Yumurtayı, suyu, tuzu, sıvı yağı bir kapta karıştırıp üzerine azar azar un ilave edelim.
  • Kulak memesi kıvamında yani ele yapışmayan poğaça hamurundan biraz sert bir hamur yoğuracağız.
  • 10 dakika boyunca iyice yoğurduğumuz hamuru 10 parçaya ayırıp bezeler yapalım. Hepsini üzeri örtülü olarak 1 saat dinlendirelim.
  • Dinlenen bezeleri un serperek tepsi büyüklüğünde açalım. Açma işlemi sizi korkutmasın. Hamur dinlendiği için çok kolay açıldığını göreceksiniz.
  • Açtığımız her bezeyi bir sofra bezi üzerine alıp bekletelim.
  • Büyük bir tencereye suyu alalım ve kaynamaya bırakalım. İçine bir çay bardağı tuzu atalım.
  • Başka bir büyük tencere yada leğene soğuk su koyalım.
  • Bir tavada tereyağını eritelim ve soğumaya bırakalım.
  • Peyniri de ezelim ve ince kıydığımız maydanozları ekleyip karıştıralım.
  • Açtığımız yufkaları önce sıcak suda 1 dakikayı geçmeyecek şekilde haşlayalım.
  • Haşlanan hamuru büyük bir süzgeçle sıcak sudan alalım ve hemen soğuk suya atalım.
  • Hamuru soğuk sudan çıkarıp ya bir süzgeç üzerine bırakıp süzdürelim yada elimizle yukardan aşağı sıkarak suyunu alalım.
  • Yağladığımız tepsiye hamuru yerleştirelim.
  • 5 adet haşladığımız yufkayı aralarına tereyağı sürerek serdikten sonra peynirin yarısını serpelim. 
  • 1 adet yufkayı haşlayıp yine yağ sürüp yine peynir koyalım. Yani orta iki kata peynir koymuş olacağız.
  • Kalan yufkaları da haşlayalım ve yine tereyağı sürerek tepsiye yerleştirelim.
  • En son üzerine kalan tereyağı kabını içine bir yumurta sarısı kırarak karıştırıp hamurun üzerine sürelim.
  • Önceden ısıttığımız 180 derece fırında altı üstü iyice kızarana kadar pişirelim.
  • Dilimleyerek servis edelim.
  • Afiyet olsun
Su Böreği Tarifi

Su Böreği Tarifi

Su Böreği Tarifi

Su Böreği Tarifi
Tam Ölçülü Su Böreği Tarifi
Su Böreği Nasıl Yapılır
hobbyolog-tariflerim

DAHA FAZLASI

TARİFLERİM 8064190208402727809

Yorum Gönder

emo-but-icon

SOSYAL MEDYA

Image and video hosting by TinyPic

popüleriz biz

FACEBOOK

twitter

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

item