Zeytinyağlı Yaprak Sarması Tarifi

Zeytinyağlı Yaprak Sarması Tarifi Yaprak Sarması Tarifi Yaprak Sarması Nasıl Yapılır Etli Yaprak Sarması Yaprak Dolma Tarifi Tü...

Zeytinyağlı Yaprak Sarması Tarifi
Yaprak Sarması Tarifi

Yaprak Sarması Nasıl Yapılır
Etli Yaprak Sarması
Yaprak Dolma Tarifi

Türk Mutfağının olmazsa olmazlarından, ev hanımlarının ev halkına 1 saat uğraşarak yaptığı ve bir porsiyonun ortalama 5 dakikada mideye gittiği bir yemektir yaprak sarması:) Yemek sofralarına, çay davetlerine, günlere, yolluk olarak bile yapılır bu eşsiz yemek:) Kısaca her ortamda yenir ve sevilebilir diyebiliriz.
Yaprak Sarmasını sarmayı da çok severim ama yaprağın düzgün olması şartı ile tabi. Düzgün derken büyük ve sert salamura yapraklarla uğraşmayı sevmiyorum. İnce bağ yaprağı da pek kolay bulduğum söylenemez ama mümkün olduğunca iyisini bulmaya çalışıyorum. Bu kez kullandığım yapraklar memleketten hatta köyümüzden:) Bunları sevdim ama sararken kıyamadım hüzünlendim memleket özleminden:)
Yaprak Sarması etli ve zeytinyağlı olarak yapılır. Ben iki türlü de yapıyorum. Etli yani kıymalı olan sarmayı daha çok seviyoruz. Amasya ve Tokat illerinde yaprak sarmanın barbunya ile ince bulgur kullanılarak yapılan halini de gördüm ve yedim ama yapamadım henüz. Klasik olarak bildiğim gibi yapıyorum.
Bir de yaprak sararken sarma şekilleri var:) Ben nasıl sardığımı çekemedim yanımda yardımcım olmadığı için. Avucumun içine koyarak sarıyorum yani elimle. Tezgah üzerine koyup saranlar var ama o şekilde bana çok uğraştırıcı ve zaman kaynı olarak geliyor. Ben anne usulü sarmayı tercik ediyorum:) Siz hangisine alıştıysanız o şekilde sarabilirsiniz. İp ile bağlayanlar da var ama yapmayın lütfen hiç gerek yok:) Üstüne kapak yada tabak koyunca kesinlikle dağılmaz. Tabi bir de sık olarak dizmek gerekiyor. Arada boşluk bırakarak tencereye dizerseniz zaten dağılır diyorum ve tarife geçiyorum.

Kıbrıs Köftesi Tarifi Burada
Taze Fasulye Yemeği Yapımı Burada
Tüm Tariflerime Buradan Ulaşabilirsiniz
Zeytinyağlı Yaprak Sarması Tarifi

Zeytinyağlı Yaprak Sarması İçin Malzemeler


  • 500 gram kadar salamura bağ yaprağı
  • 1 adet limon
  • Zeytinyağı


İç Harcı İçin;

  • 1.5 su bardağı pirinç
  • 2 adet orta boy soğan
  • 1 yemek kaşığı salça
  • Yarım demet maydanoz
  • 1 tatlı kaşığı kuru reyhan
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • Yarım çay kaşığı kimyon
  • Yeterli miktarda tuz
  • 3 yemek kaşığı sıvı yağ


Zeytinyağlı Yaprak Sarması Nasıl Yapılır?


  • Yaprak sarması yapmak için; öncelikle salamura olan yaprak tuzlu olduğu için iyice yıkayalım. Daha sonra sıcak suda yarım saat kadar bekletelim.
  • Soğanı ince ince kıyalım yada rendeleyelim. Ben rende olarak sevmediğim için ince olarak doğruyorum.
  • Pirinci yıkayalım ve suyunu süzerek bir kaba alalım. Üzerine soğanı, ince kıydığımız maydanozu, yağı, salçayı, karabiberi, kimyonu, reyhanı ve tuzu ekleyerek iyice karıştıralım.
  • Yaprağın geniş kısmına iç harçtan koyarak yanlarını kapatalım ve rulo şeklinde sıkıca saralım. 
  • Tüm yaprak bitene kadar sarmaya devam edelim.
  • Tencereye dizdikten sonra üzerine bir miktar zeytinyağı gezdirelim. Limon dilimleri koyalım.
  • Tencere içine yerleşecek şekilde bir yemek tabağı yada küçük tencere kapağı koyalım üzerine. 
  • Üzerini geçecek kadar sıcak su ekleyelim tencerenin kapağını kapatalım ve kaynamaya başladıktan sonra en kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirelim.
  • Afiyet olsun

Zeytinyağlı Yaprak Sarması Tarifi


Yaprak Sarması Nasıl Yapılır
Etli Yaprak Sarması
Yaprak Dolma Tarifi
hobbyolog-tariflerim


DAHA FAZLASI

ZEYTİNYAĞLI YAPRAK SARMASI NASIL YAPILIR 4448982254414174152

Yorum Gönder

emo-but-icon

SOSYAL MEDYA

Image and video hosting by TinyPic

popüleriz biz

FACEBOOK

twitter

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

item