Patatesli Sodalı Börek Tarifi

Sodalı Börek Nasıl Yapılır Sodalı Börek Tarifi Çıtır Patatesli Börek Çıtır Börek Nasıl Yapılır Türk mutfağının vazgeçilm...


Sodalı Börek Nasıl Yapılır

Sodalı Börek Tarifi
Çıtır Patatesli Börek
Çıtır Börek Nasıl Yapılır

Türk mutfağının vazgeçilmez tatlarından biri de börek tarifleridir. O kadar çok börek çeşidi var ki, iç harcından tutun hamuruna kadar farklı olan. Patateslisi, kıymalısı, peynirlisi, ıspanaklısı ile çeşit çeşit; kimi çıtır kimi yumuşacık börekler.
Benim börek deyince ilk aklıma gelen peynirli yada patatesli börektir. Peynirli böreği daha çok tercih ediyorum çünkü iç malzemeyi hazırlamak daha kolayıma gidiyor. Patatesli yada diğer iç harçları önceden kavurmak hazırlamak eğer vaktim kısıtlıysa daha zor geliyor bana. Kolay olanı seçiyorum genellikle. Bu sefer vaktim olduğu için patatesli bir börek hazırladım
Son zamanlarda soda yani doğal maden suyu bir çok tarifte kullanılmaya başlandı. Kim bulduysa bu fikre çok yaşasın. Gerçekten büyük bir buluş. Sodalı Börek, Sodalı Poğaça derken Sodalı Kek bile yapılıyor artık hem de yumurtasız. Ben de birkaç yıldır sodayı sıkça kullanmaya başladım hamur işlerinde. Çünkü soda hem bayatlamasını önlüyor hamur işlerinin hem de çok güzel kabarmasını sağlıyor.
Daha önce tattınız mı bilmiyorum ama Sodalı Börek çok yumuşak ve dışı çıtır olan nefis bir börek. Ayrıca yapması da çok kolay oluyor. Rulo olarak da yapılabiliyor, tepsi böreği olarak da yapılabiliyor. Soda ya yufkayı ıslatırken kullanılıyor yada en son dilimlenmiş yufkanın üzerine dökülüp fırına veriliyor. Bu durum tariften tarife değişiyor. Mesela bugünkü börekte, sıvı harca soda karıştırıp sürdüm. Ben bu şekilde yapmanızı öneririm. 

Peynirli Su Böreği Tarifi Burada
Baklava Yufkasından Sodalı Börek Tarifi Burada
Tüm Tariflerime Buradan Ulaşabilirsiniz
Sodalı Börek Nasıl Yapılır
Sodalı Börek Nasıl Yapılır

Patatesli Sodalı Börek İçin Malzemeler 

  • 5-6 adet yufka
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sade maden suyu
  • 1 su bardağından 1 parmak az sıvı yağ
  • Yarım çay kaşığı tuz


İç harcı için;

  • 1 adet soğan
  • 4-5 adet haşlanmış orta boy patates
  • Karabiber
  • Kırmızı toz biber
  • Tuz


Üzerine;
 
  • 1 adet yumurta sarısı 

Patatesli Sodalı Börek Nasıl Yapılır


Sodalı Börek Nasıl Yapılır


  • Öncelikle iç harcı hazırlayalım. Patatesleri ezelim. Soğanı çok ince ve küçük olacak şekilde kıyalım, içine ekleyelim(soğanı kesinlikle rendelemeyin). Karabiber, kırmızı biber ve tuzu ekleyelim iyice karıştıralım. 
  • Sütü, sodayı ve sıvı yağı bir kapta karıştırıp içine tuz ekleyelim.
  • Yufkalardan bir tanesini alıp tezgaha serelim. Sıvı harçtan 2-3 kaşık döküp fırça ile her
  • yerine sürelim.
  • Yufkayı katlayalım yani yarım daire şeklini verelim. Sostan tekrar 1 kaşık döküp fırça ile yayalım.
  • Patatesli harcı, yufkanın uzun kısmına koyalım ve sigara böreği sarar gibi saralım. 
  • 4 parçaya keselim ve fırın tepsisine yerleştirelim.
  • Tüm yufkalara aynı işlemi uyguladıktan sonra kalan sosu, tepsideki yufkaların üzerine kaşık yardımı ile dökelim.
  • 2 saat kadar tepsiyi buzdolabının alt kısmında bekletelim.
  • Süre sonunda üzerine yumurta sarısı sürüp 180 derece fırında kızarana kadar pişirelim. 
  • İsteğe bağlı üzerine susam, çörek otu da serpebilirsiniz.
  • Afiyet olsun
Sodalı Börek Nasıl Yapılır

Sodalı Börek Nasıl Yapılır

Sodalı Börek Nasıl Yapılır

Sodalı Börek Nasıl Yapılır

Sodalı Börek Tarifi
Çıtır Patatesli Börek
Çıtır Börek Nasıl Yapılır
hobbyolog-tariflerim

DAHA FAZLASI

TARİFLERİM 7198986989318249356

Yorum Gönder

emo-but-icon

SOSYAL MEDYA

Image and video hosting by TinyPic

popüleriz biz

FACEBOOK

twitter

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

item